سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی وب چیست؟

طراحی سایت یا این که اینترنت طراحی صفحه Web-Design به فرایند پیاده سازی و ساخت یک مقر اینترنتی جهت اطلاع‌رسانی، معرفی کمپانی و ارائه محصولات آن گفته میگردد. ساخت وب سایت‌ تارنما یک مراحل میباشد که از لایه‌سازی صفحه های اینترنت، ساخت‌و‌ساز محتوا، پیاده سازی گرافیکی و رعایت اصول بهینه سازی درست شده است. قبل از تفحص مراحل ساخت سایت، به مختصری از تاریخچه پیاده سازی آن میپردازیم.

تاریخچه طراحی وب سایت چیست؟

مجموعه برنرزلی، اختراع کننده اینترنت، با فعال سازی اولی وب سایت در سال1991، اسم خویش را تحت عنوان اولیه تولیدکننده اینترنت در تاریخ به تصویب رساند. درنخستین وب سایت، از ابرمتن و رابطه برای ارسال آدرس اینترنتی (آدرس اینترنتی) استفاده شده بود. درین وبسایت معمولی متنی هیچ‌سیرتکامل گرافیک، تصویر و حتی رنگ‌بندی به شغل نرفته و هنوز هم در دسترس است.

روند طراحی وب سایت چیست؟

به عبارتی‌طور که ذکر شد، طراحی وب در معنای پیاده سازی، تشکیل داد و فعال‌سازی یک اینترنت‌وب سایت یا این که با صرفه‌سازی یک سایت قدیمی در بستر وب میباشد.  Web Design(اینترنت صفحه ارایی) مشتمل بر 4 مرحله مهم می باشد که به‌دنبال هر مورد را تفصیل می دهیم.

مرحله 1: پیاده سازی وایر قاب

استارت با دقت به نوع تارنما و نیاز مشتری، یک نمای کلی از وبسایت پیاده سازی می‌کنیم. این نما مشمول یک نقشه کلی از صفحات وبسایت و انتخاب جایگاه و دکورا سیون المان‌ها و موادتشکیل دهنده مختلف میباشد. این مرحله از ساخت وب سایت «پیاده سازی وایرفریم» اسم داراست.

مرحله2: پیاده سازی گرافیک وب سایت

پس از مشخص و معلوم شدن محل قرارگیری عنصرها وبسایت، بایستی وب سایت را پیاده سازی کنیم. درین مرحله با دقت به نوع استخراج‌‌وکار اینترنتی و با استعمال از قابل انعطاف‌افزارهای منحصربه‌فرد رنگ‌بندی و گرافیک وب سایت پیاده سازی می شود.

مرحله3: کدنویسی و اپلیکیشن‌نویسی

باتوجه به سایت پیاده سازی گردیده و نیاز مشتری، در این مرحله می‌اقتدار از طریق‌های مختلفی برای مدیریت تارنما بهره برد. سیستم‌های رئیس محتوا مانند وردپرس و یا این که پیاده سازی یک کادر ورک منحصر اپلیکیشن‌نویسی. تصمیم‌گیری در‌این قسمت براساس هزینه‌ها و نیاز مشتری شکل میگیرد.

مرحله4: راه اندازی تارنما

بعداز جاری ساختن 3 مرحله پیشین، به فعال‌ساز‌ی وبسایت در بستر جهانی وب می پردازیم. درین مرحله پس از تهیه و تنظیم یک «هاست» و «اسم دامنه مطلوب»، وب سایت را تنظیمات کرده و در دسترس مردم قرار میدهیم.

وظایف طراح سایت چیست؟

وظایف یک طراح سایت به‌این بستگی دارد که مسئولیت پیاده سازی و تشکیل داد کدام نصیب وب سایت را بر عهده دارااست. برای راه‌اندازی یک وب سایت حرفه ای، به دو گروه یا این که دو فرد نیاز است. یک تیم برای پیاده سازی صورت و ظواهر وب سایت و یک تیم برای پیاده سازی کدهای سرور و کدهایی که برای یوزرها قابل روءیت نیستند.

نواع طراحی وب

در نصیب گذشته با مضمون‌ Frontend (فرانت‌اند) و Backend (بک‌اند) تارنما آشنا شدیم. فعلا به استیناف اشکال ساخت سایت می پردازیم.

وبسایت‌ها به دو گروه کلی ایستاتیک (Static Website) و دینامیک (Dynamic Website) تقسیم میشوند.

در سایت‌های ایستاتیک یا این که ایستا:

صرفا قسمت فرانت‌اند اجرا میشود، یعنی مطالب و محتویات تارنما فقط یک توشه توده‌آوری گردیده و هریک از صفحه های وبسایت، جدا پیاده سازی و لود می‌شوند. در این تارنما‌ها هرگونه تغییر باید به وسیله طراح و دارای تخصص تارنما صورت پذیرد. از این سبک معمولا برای ساخت سایت‌های معرفی (که تا فرصت‌ها محتوای آن تغییر‌و تحول نمی‌نماید) به کارگیری می گردد.

سایت دینامیک یا این که پویا:

در پیاده سازی این وب سایت‌ها هر دو قسمت فرانت‌اند و بک‌اند اپلیکیشن‌نویسی می‌شوند. وبسایت‌های پویا نیاز به تغییر و تحول مداوم محتوا دارا‌هستند و باتوجه به کاربرد وب سایت، پیاده سازی گردیده و توسعه پیدا می‌نمایند. در سایت‌های داینامیک نرم‌افزار‌نویس بک‌اند، وظیفه پویا‌سازی اینترنت‌تارنما را بر عهده دارد و می بایست اسکریپتی را پیاده سازی نماید که وبسایت به‌طور بدون نقص پویا باشد.

الب آنچه به دنبال به آن میپردازیم، مطالعه این قضیه است که به‌طور کلی « ساخت سایت‌ به چه دردی می خورد و مقصود از پیاده سازی آن چه می تواند باشد؟»

در دنیای امروز نسبتاً برای هر غرض، یک تارنما پیاده سازی می گردد تا به‌تیتر مقر اطلاع‌رسانی‌، فروش و… مورد استعمال قرار گیرد. برنده‌ترین این سایت‌ها آن‌هایی هستند که اصول پیاده سازی و با صرفه‌سازی تارنما را به‌صدق رعایت کرده‌اند تا محتوا را به مخاطبان خویش اکران دهند. پیاده سازی و ایجاد کرد یک اینترنت‌وبسایت کارآمد و برنده، این قابلیت را آماده می‌نماید که در کمترین مجال، جدیدترین تولیدات به‌همپا ویژگی ها بی نقص آن‌، در اختیار مخاطبان قرار گیرد، این آیتم، رویش مشتریان و ارتقا سود کار اقتصادی را به‌دنبال خواهد داشت.

برای پیاده سازی وب سایت از کجا آغاز کنیم؟

مهم‌ترین دلیل در تبدیل شدن به یک طراح سایت ماهر، یادگرفتن مفاهیم اول و آنگاه استخراج تجارب می‌باشد. شایسته ترین مرجع  در قضیه یادگیری طراحی وب سایت، میتواند فراگیری‌های پروژه مبنا در امر طراحی سایت باشد. با جاری ساختن پروژه‌های متفاوت حین یادگرفتن، می توانید تجربه‌ نخستین در زمینه‌ی پیشرفت و آنلاین کردن یک وبسایت را به‌دست آورید. به دنبال به‌شکل قدم به قدم توضیح می‌دهیم که برای تبدیل شدن به یک طراح وبسایت ماهر چه مراحلی را بایستی طی فرمایید.

قدم نخستین: یادگرفتن لهجه HTML

HTML مخفف عبارت Hyper Text Markup Language میباشد، که در فارسی به آن «گویش علامت‌گذاری ابرمتن» میگویند. از گویش HTML برای تولید بدنه مهم و ساختار کلی صفحه های اینترنت استفاده میگردد. این لهجه با تگ‌ (دسته‌بندی‌ و برچسب‌گذاری‌در ارائه مطالب وب سایت) کار می‌نماید و این تگ‌ها می‌باشند که مشخص می‌نمایند در برگه اینترنت از چه عناصری مصرف شده میباشد.

قدم دوم: فراگیری گویش CSS

دومی گام برای هر که قصد داراست به طراحی سایت‌وبسایت بپردازد، به کارگیری از لهجه (CSS   Cascading Style Sheets).طراحی سایت در مشهد  این لهجه به‌مراد زیباسازی و هیبت‌دهی به صفحات اینترنت، کاربرد داراست. به کمک CSS می‌توانید خصوصیاتی همانند رنگ‌، فونت‌، ابعاد، سایز، طریق دکوراسیون عناصر و… را در شیت اینترنت انتخاب کنید.

 

قم سوم: فراگیری لهجه جاوا اسکریپت

با احاطه به گویش‌های HTML و CSS، قدرتمند به صفحه آرایی ها اینترنت ایستا (Static) خواهید بود. البته امروزه یوزرها بیشتر از وبسایت‌های تعاملی و پویا استقبال می‌نمایند. جاوا اسکریپت، از دوستداشتنی‌ترین گویش‌های اپ‌نویسی برای پویا کردن سایت به‌شمار می‌رود که از طرز‌های مختلف اپ نویسی پشتیبانی می‌نماید. از این گویش می‌توان برای برنامه نویسی سمت سرور (Server Side)، برنامه‌های تلفن همراه، بازی و برنامه‌های دسکتاپ استفاده نمود.

قدم چهارم: فراگیری یک لهجه اپلیکیشن‌نویسی سمت سرور مثل PHP

برنامه نویس ها اینترنت به دو گروه تقسیم می شوند:

برنامه‌نویسان سمت مخاطب(Client-side): به پیاده سازی ظواهر تارنما می‌پردازند

اپ‌نویسان سمت سرور(Server-side): به پیاده‌سازی منطق وبسایت میپردازند

برای داشتن سایتی موءثر و سودمند، صرف داشتن پیاده سازی خوشگل کفاف نمیدهد، وب سایت‌ها علاوه‌بر هیبت و زیبایی،رایا پارس  مستلزم محتوای درست و کارآمد هم می باشند. وب سایت‌ها می بایست به‌نحوی پیاده سازی شوند که نیازهای یوزرها را به‌صدق اعمال نمایند.

در پروژه‌های بزرگ تحت اینترنت به کارگیری از یک لهجه سمت سرور ضروری میباشد. عنایت به کار گیری از یک گویش اپ‌نویسی هنگامی به‌خوبی مشخص می شود که میخواهیم بین کاربر، مقر داده و سرور رابطه برقرار کنیم. با یادگرفتن  php میتوانید اسکریپت‌هایی جهت کسب اطلاعات از یوزرها بنویسید و بعداز پردازش این داده ها، آن‌ها را به مخاطب برگردانید.

موقعیت ساخت سایت

علاوه‌بر مواقعی که در صدر به آن ها اشاره گردیده، موقعیت ساخت وب سایت، نیز از مفاد حائز اهمیتی میباشد که می بایست گزینه دقت قرار گیرد.ahrefs  راه اندازی یک سایت نیز صحیح همچون راه اندازی یک دکان است و می بایست برای آن جای ، اسم مطلوب، مدیریت و… در نظر گرفت. راه‌اندازی یک سایت موفق نیاز به 4 نصیب مهم دارااست که دربرگیرنده موارد تحت می باشد:

گزینش اسم دامنه مطلوب

هاست (اجاره فضایی برای ورود، ذخیره داده ها و محتویات وب سایت)

پیاده سازی پوسته زیبا و کاربردی

سیستم رئیس و در اختیار گرفتن سایت

هزینه ساخت وب سایت

تا اینجا با مضمون‌ طراحی سایت و فرایند  آن آشنا شدیم. اما استارت صحیح و اصولی هر فعالیتی مستلزم صرف هزینه می‌باشد. در‌این قسمت مواقعی که برای داشتن یک وبسایت حرفه ای می‌تواند هزینه در بر داشته باشد، تحقیق خوا هیم کرد. با دقت به مطالبی که خواهیم اظهار کرد می‌توانید هزینه‌های تقریبی اینترنت صفحه ارایی را تقریب بزنید.

برای پیاده سازی و ساخت سایت بایستی هزینه آن را پرداخت فرمایید. درین قسمت کیفیت برآورد و به حساب آوردن هزینه طراحی وب را پژوهش می‌کنیم.

هزینه طراحی وب سایت چه گونه برآورد میگردد؟

برای برآورد هزینه ساخت سایت، شروع بایستی به این سوالهای جواب دهید که:

برای وب سایت خویش چه امکاناتی در حیث دارید؟

وجود وب سایت، چه کاربردی برای بیزنس شما داراست؟

آیا نیاز به قالب منحصربه‌فرد دارید؟

خلال پنل رئیس وب سایت، می خواهید پنل مدیر اکانت یوزرها هم داشته باشید؟

با جواب ظریف و بی نقص به سوالاتی که مطرح کردیم، میتوانید تا اندازه‌ای هزینه طراحی وب را پیش‌بینی کنید.

دقت داشته باشید که عوامل متعددی بر هزینه طراحی وب شما تاثیرگذارند. این موارد عبارتند از:

دامنه یا این که نشانی وبسایت

دامنه به عبارتی نشانی وبسایت شماست که قادر است با پسوندهای متفاوتی مانند com.، ir.، co. و… تصویب گردد. هزینه این دامنه‌ها با یکدیگر متعدد میباشد. پس او‌لین موردی که بایستی به آن دقت کنیم «اسم دامنه» میباشد. نشانی سایت به‌شکل هر ساله یا این که پنج ساله اجاره داده میگردد و تاوقتی‌که اجاره‌بها را پرداخت نمایید، وابسته به شما خواهد بود. درصورت دوری از پرداخت اجاره‌قیمت، دامنه وبسایت آزاد گردیده و درخواست کننده دیگری می تواند صاحب و مالک آن شود.

هزینه هاست

مسلما می‌دانید که هاست کامپیوتری میباشد که کلاً ارتفاع شبانه روز به وب متصل میباشد. بنابراین هنگامی یک تارنما روی هاست قرار می گیرد، از همگی جا قابل دسترسی میباشد. اینکه وبسایت شما روی چه هاستی پیاده سازی خواهد شد و این هاست در کجا قرار گرفته باشد (در ایران باشد یا این که در کشورهای دیگر)، قادر است بر روی هزینه‌های شما اثر بگذارد. از آنجا که هرکس در هر لحظه از شبانه‌روز با وارد کردن نشانی تارنما قادر است به محتوای ارائه گردیده دسترسی پیدا نماید. به این ترتیب یک هاست امن و قابل پشت گرمی اهمیت متعددی داراست و هزینه آن نیز به‌شکل ماهیانه یا این که سالیانه احتساب می‌شود.