سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

گویش اپلیکیشن نویسی جاوا اسکریپت
گو(Go)، سگ آبی‌رنگ دوست داستنی نرم افزار‌نویس‌ها
گو یک گویش چندمنظوره، متن گشوده، شی‌گرا و سطح ذیل میباشد.   طراحی سایت در مشهد  خوب میباشد بدانید که واژه‌ی گولنگ (Golang) از عبارت Go Language گرفته گردیده‌است البته دوروبری‌ها ترجیح میدهند این گویش را «گو» صدای بزنند. شما هم میتوانید به همین نام صدایش فرمائید. این لهجه نرم افزار نویسی در سال 2009 به طور آزمایشی و در سال 2012 رسما به وسیله گوگل به عالم معرفی شد. یک لهجه امروزی که برای پاسخگویی به نیازهای روز نرم افزار‌نویس‌ها پباده سازی گردیده‌است.

لهجه نرم‌افزار نویسی go
برای اینکه بهتر این لهجه را بشناسید بایستی بگوییم که لهجه Go، اقتدار و سرعت گویش C و آسانی پایتون را با هم مخلوط نموده است و بدین‌ترتیب توانسته طیف وسیعی از نرم افزار‌ها را پوشش دهد. گو همینطور اقتدار بالایی راجع‌به علم ها داده‌ای (Data science) داراست و کادر‌ورک‌های متعددی مثل Beego و Revel را در مشت اپ‌نویس‌ها قرار می دهد. اکثری از کمپانی‌های تبارک مثل گوگل، یوتیوب، BBC، Soundcloud، Feedbbks، Airbrake و اکثری دیگر برای بسط‌ی سیستم‌های بک‌اند از این لهجه متن‌گشوده به کارگیری می‌نمایند. اما علاوه بر گسترش‌ی بک‌اند، گو درباره ی اینترنت، سرور و کانال هم سعی داراست.

یک کدام از سریع‌ترین و کوتاه‌ترین مسیرها برای بدل شدن به یک بسط دهنده اینترنت، کمپانی در بوتکمپ‌های نرم‌افزار نویسی صبح زود میباشد.


مثلا، بازاریاب‌ها میتوانند برای تشکیل داد صفحه ها لندینگ پیج خویش لهجه‌های اپ نویسی حوزه Front-End را بیاموزند تا دستکم بدانند که په چیزی قابلیت‌پذیر و چه چه چیزی نا ممکن میباشد و بتوانند با دست‌کم دخالت گروه مهندسی، تغییرات موردنظر را ایفا دهند. یا این که در شرایطی‌که در یک کمپانی قابل انعطاف‌افزاری درگیر عمل می‌باشید، برای شعور طرز ساخت و تلاش فرآورده خویش نیاز به یادگیری یک کدام از لهجه‌های اپلیکیشن نویسی خواهید داشت.

R به گویش مهندس‌ها صحبت میزند
در‌این نصیب می خواهیم راجع به یک لهجه نرم‌افزار نویسی گوناگون به اسم R حرف کنیم. از این گویش متن گشوده معمولاً برای ارزیابی داده‌ها و جاری ساختن محاسبات آماری مثل سبک‌سازی خطی و غیرخطی، مقام‌بندی، خوشه‌بندی، امتحان‌های کلاسیک آماری و … استعمال می شود.

R حتی‌د‌ر رسم نقشه و نمودار و همین‌طور اکران گرافیکی داده‌های آماری قدرتمند میباشد. برای همین هم بین مهندسین آمار و پژوهشگران علم ها داده حسابی دوستداشتنی گردیده و از دیگر رقبایش مثل SPSS، MATLAB و SAS جلو زده میباشد. این گویش اپلیکیشن نویسی دور و اطراف معمولی‌ای داراست و روی سیستم‌برهان‌های مختلفی مثل لینوکس، ویندوز و مک قابل اجراست. جذاب اینجاست که در اطراف R میتوانید کدهای لهجه C، C++، Visual Basic و Fortran را هم فراخوانی فرمایید. R از کادر‌ورک‌های چندمنظوره‌ی متنوعی هم پشتیبانی می‌نماید.

گویش نرم‌افزار نویسی R
سوئیفت(Swift) پرنده‌ی چابک کشور اپ‌نویسی
لهجه نرم افزار نویسی سوئیفت
در سال 2014، کمپانی اپل در کنفرانس جهانی گسترش‌دهندگان اپل (WWDC) از یک گویش منحصر به اسم سوئیفت Swift رونمایی کرد. مقصود کمپانی اپل این بود که بسط‌ی watchOS، iOS و tvOS معمولی‌خیس، با نگارش کوتاه‌خیس و با امنیت بیشتری نسبت به لهجه Objective-C صورت پذیرد. تا الان هم لهجهِ متن گشوده سوئیفت به‌تیتر یک کدام از امن‌ترین گویش‌های نرم افزار‌نویسی شناخته می شود. دیدنی اینکه گویش نرم‌افزار نویسی سوئیفت از لهجه‌های پایتون، روبی، Haskell، RUST، Objective-C، C# و CLU و خیلی‌های دیگر الهام گرفته گردیده‌است! چیزی مثل یک عصاره! از آن‌جا که تولیدات اپل روزبه‌روز با اقبال بیشتری روبه‌رو می شوند، براین اساس بنظر نمیرسد کسی از یادگیری گویش سوئیفت منصرف گردد. در صورتیکه در امر ساخت سایت تجربه داشته باشید یادگیری این لهجه برایتان بسیار معمولی خواهد بود.