سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برخی از ویژگی های طراحی فریم ورک ASP.NET

در کنفرانس NDC که جدیدا برگزار شد Ryan Nowak که یک کدام از  طراحی سایت در مشهد پیشرفت دهندگان مایکروسافت و معماران این قاب ورک به حساب می آید رایاپارس درباره برخی از جزئیات پروژه هایی همانند BedRock، Houdini و SMALL FAST.NET Server کلام کرد و اطلاعاتی را در مشت یوزرها قرار بخشید. ahrefs مقصود مهم از اجرای این پروژه ها این بود که قابلیت و امکان های کراس پلتفرم بین فضا های متفاوت را شل خیس نمایند. به حیث شما چه‌گونه این پروژه ها در تکوین مسیرهای پیاده سازی آجل .NET 5 امداد خواهند کرد و سبب میگردند تا یک باور مطلوب نسبت به ماندگاری این هسته صورت بگیرد؟

با دانایی بدون نقص نسبت به‌این که چه چیزی اینک در پروژه های Bedrock، Houdini و SMALL FAST.NET server در درحال حاضر رخداد افتادن میباشد .Net 5 در اکنون مهیا سازی میباشد. آن چه که اینجانب شخصا می‌توانم از پروژه Bedrock مشاهده کنم این واقعیت میباشد که با استارت از زیر ترین لایه سوکت های  .Net در هم اکنون پررنگ خیس شدن می‌باشند که‌این زمینه سبب ساز میشود تا تعامل با ورودی و خروجی کانال با به کار گیری از ابزارهای متفاوت همانند NodeJS برای قاب ورک ASP.NET که یک کادر ورک کراس پلتفرم میباشد بسیار ریلکس خیس گردد. واضح میباشد که سوکت های .Net میتوانند نکات بسیار متعددی را از Libuv بیاموزند و صرفا نکته این میباشد که آن ها چه‌گونه طراحی می‌شوند. بدون‌شک یکدست سازی بخش اعظمی از این تجهیزات می‌تواند مزایای بسیار متعددی را برای بسط دهندگان به همدم داشته باشد.

بعضا از خصوصیت های پیاده سازی ASP.NET( قسمت دوم)

اینجانب شخصا مشاهده میکنم که .Net 5 ذیل اثر پروتکل های بسیار متعددی همانند MQTT، AMQP، HTTP3 و QUICK جای‌دارد و به همین عامل نیز اینجانب در صورتی‌که ببینم که توسعه و گسترش دهندگان آن در پی تعامل بیشتر کادر ورک ASP.NET با بقیه گویش های نرم‌افزار نویسی میباشند تعجب نخواهم کرد. قاب ورک ASP.NET پیاده سازی گردیده است تا منحصرا بر روی .Net Core runtime فعالیت نماید که به زودی به .NET 5 منتقل شود.

اینجانب بهبودهای بسیار متعددی را بر روی قاب ورک ASP.NET ورژن 3.0 مشاهده کرده ام به خصوص از این جهت که در ازای کادر ورک MVC مسئولیت پذیری کمتری دارااست. این مورد سبب می‌شود تا بسط دهندگان بتوانند بیشتر از عملکردهای قابل استعمال دوباره در کادر ورک های متفاوت مانند SignalR، gRPC services، Blazor، Controllers و Pages به کار گیری نمایند.

برخی از خصوصیت های پیاده سازی کادر ورک ASP.NET( نصیب سوم)

برداشتن مسئولیت پذیری نسبت به کادر ورک MVC از قاب ورک ASP.NET سبب ساز شد‌ه‌است که‌این کادر ورک تبدیل به یک قاب ورک معدود وسعت و مطلوب از لحاظ پیشرفت دهندگان گردد. ولی می بایست اعتنا داشته باشید که کادر ورک ASP.NET به طور بی نقص MVC را نادیده نمی گیرد بلکه روی هم رفته یک تغییر تحول ساختار در آن فیس داده میباشد که منجر انعطاف پذیری بیشتر این کادر ورک گردیده است. با وجود این تغییر تحول در بعدی این خصوصیت منجر میگردد که کادر ورک ASP.NET یک کدام از شایسته ترین پلتفرم ها برای توسعه و گسترش دهندگان باشد.