سفارش تبلیغ
صبا ویژن

UI چیست؟

UI چیست؟

 User Interface (UI) به معنای رابط کاربری، فرآیندی مشمول ساخت رابط ها در نرم افزار یا این که دستگاه های رایانه ای همپا با دقت بر ظواهر یا این که مدل آن میباشد.

غرض از رابط کاربری ساخت طرح هایی است که یوزرها به سهولت و آسانی از آن ها به کارگیری نمایند. پیاده سازی UI به صورت معمول بوسیله واسطه ای به اسم مخاطب گرافیکی ایفا می‌گیرد.

رابط کاربری (UI)، در موضوع پیاده سازی صنعتی تعامل آدم و کامپیوتر، فعالیت دارد و ادله تشکیل داد فضایی برای تعامل فی مابین آدم و سیستم رایانه می باشد.طراحی سایت در مشهد  غرض از این تعامل فراهم نمودن قابلیت کارآیی و در اختیار گرفتن مؤثر دستگاه از روش آدم میباشد.

در حالی که دستگاه هم‌زمان اطلاعاتی را که به روند تصمیم گیری اپراتورها میدهد، بستر و ارتباط قربت با ارگونومی محیط  و روانشناسی یوزرها بازدید کننده دارد. رایا پارس کلاً، UI شغل با سیستم رایانه را شل و ول خیس ، استفاده کننده پسند خیس و شادی بخش خیس می نماید.

به عبارت ساده، رابط کاربری یا این که سیستم UI نقطه تعامل و رابطه بشر و کامپیوتر در برگه اینترنت یا این که نرم‌افزار میباشد. لازمه یک تعامل پیروز شیت اکران، کیبورد، موشواره و ظواهر یک دسکتاپ است. کاربر با وجود اثاثیه جانبی نام برده می تواند وارد نقطه تعامل خواهد شد.

چرا از UI به کار گیری میکنیم؟

اساساً یک سیستم UI یا این که رابط کاربری بهتر، یوزرها را کار کشته می سازد تا کارهایی که به وب سایت آمده اند را با سهولت و فارغ از سردرگمی انجام دهند.

رابط کاربری بهتر، خیر فقط بستری استثنایی برای کاربر به خواسته تسهیل در دستیابی فعالیت و شغل متبوع تشکیل داد می نماید، بلکه قادر است برهان ایجاد کرد ahrefs  لذتی در جنبه های زیبایی شناسی و روانشناختی باشد.

به لهجه معمولی می اقتدار اعلام‌کرد، رابط کاربری خصوصیت های یک دستگاه یا این که یک نرم‌افزار میباشد که به کاربر امکان تعامل با آنها‌را می‌دهد. یک رابط کاربری یا این که سیستم UI عالی، بسیار دارای اهمیت هست به این دلیل که می تواند بازدیدکنندگان را به خریداران حقیقی وواقعی و همیشگی تبدیل نماید. زیراUI تعامل فی مابین مخاطب و تارنما یا این که نرم افزار اینترنت را تسهیل می نماید.

موادتشکیل دهنده اساسی UI

رابط کاربری تعدادی بخش مهم و دارای اهمیت را دربرمیگیرد که در سطر پایین به آن می‌پردازیم:

کنترل های ورودی: این قسمت مشتمل بر اشکال دکمه ها، نصیب چت، ویدئو چت و ... میباشد. در واقع این نصیب مشمول امکاناتی است که رئیس سایت در دست استفاده کننده قرار میدهد.

قسمت های ناوبری یا این که نویگیشن: این قسمت نیز شامل اسلاید ها، آیکون ها، تگ ها و ... میباشد.

قسمت های اطلاعاتی: این بخش نیز مشتمل بر نوتیفیکشن ها، نوار گسترش و جعبه پیام ها است. در واقع این نصیب کارایی  رئیس  را نشانه خواهد داد.

معرفی تارنما های عالی برای ایده خریداری کردن UI

Dribbble

دربیل یک تکان و یک زمان در ورزش بسکتبال میباشد. از این رو این وبسایت مطابق اصطلاحات بسکتبال قانون ها این ورزش پابرجاست. این سایت منبع کار کشته از طرح های گرافیکی و پیاده سازی های خلاقانه برای به کار گیری در طراحی وب میباشد. دربیل از اجتماع بزرگی از جامعه شایسته ترین هنرمندان و شایسته ترین گرافیست ها درست شده که مثال عمل های خویش را در مشت شما به خواسته طراحی سایت قرار می‌دهند.

برای شناخت بیشتر با این تارنما میتوانید به نشانی زیر مراجعه نمایید:

WWW.dribbble.com/tags/website

Unsplash

یافتن عکس باکیفیت به منظور جاری ساختن انجام گرافیکی و بار گذاری آن بر روی وبسایت یکی‌از گرفتاری های اکثر وقت ها گرافیست ها و طراحان تارنما هست. تنوع زیاد عکس و باکیفیت عکس های مو جود در سایت آنسپلش می تواند کمک متعددی به یافتن عکس در کوتاه ترین فرصت نماید.

برای شناخت بیشتر با این وب سایت می توانید به نشانی تحت مراجعه نمایید:

https://www.unsplash.com

freepik

یکی وبسایت ها پرمخاطب که نسبتاً هر سیرتکامل عکس با کیفیت و متناسب با سلیقه گرافیست ها را در خویش مکان داده freepik می‌باشد. این سایت که در سال 2010 احداث گردیده موقتا به یکی‌از دارای اعتبار ترین مراجع گرافیکی و طراحان تارنما تبدیل شد‌ه‌است. در این وب سایت شما می توانید شاهد تصاویری به خواسته ساخت بروشور، کارت ویزیت، تصاویر دست دوم برای وب لاگ باشید.

برای شناخت بیشتر با این وبسایت می‌توانید به نشانی زیر رجوع نمایید:

https://www.freepik.com

pinterest

این کانال اجتماعی متناسب با شغل و نیاز اشخاص مبادرت به طرح های خلاقانه نموده است. این وب سایت صرفا معطوف به گرافیست ها و طراحان وبسایت نیست. بلکه ایده های نابی به منظور پیاده سازی دکورا سیون داخلی، ارتقاء یا این که کاهش وزن، اشکال دوخت در خیاطی  و ... دارد. این تارنما با دقت به تنوع خویش دوست داران متعددی در قشر های متعدد جامعه به خویش جذب نموده است.

برای شناخت بیشتر با این وبسایت می‌توانید به نشانی پایین رجوع‌نمایید:

https://www.pinterest.com

Sketch App Sources

این تارنما بسیار مطلوب برای طراحان UI (رابط مخاطب) می‌باشد. چون این سایت منبع بزرگی از انواع پوشه های گرافیکی، هیبت های گرافیکی، پلاگین ها و اشکال درس های آموزشی گرافیکی میباشد. برای مثال مزایای این تارنما می شود به قابلیت دسترسی وا رفته و دانلود منابع گرافیکی اشاره نمود.

برای شناخت بیشتر با این سایت می توانید به نشانی تحت مراجعه نمایید:

https://www.sketchappsources.com

psdfa

پی دی اس فا یک وب سایت جامع و کاربردی اهل ایران می باشد که مختص طراحان رابط کاربری و گرافیست ها پیاده سازی گردیده‌است. این سایت که از سال 1395 ایجاد کرد گردیده، طرح های گرافیکی زیبا، پوسته مجله، بروشور، موکاپ، وکتور و ... را در چنگ یوزرها قرار داده می باشد. از معایب این وب سایت می شود به این گزینه اشاره نمود که‌این تارنما همگی اطلاعان خویش را به طور مجانی در مشت یوزرها قرار نمی دهد.

برای شناخت بیشتر با این وبسایت میتوانید به نشانی پایین مراجعه‌کنید:

www.psdfa.com

سایت های ذکر شده صرفا نصیب کوچکی از وب سایت های ایده گیری UI می‌باشند. از سایر وبسایت های مطلوب به خواسته ایده گیری UI می شود به موارد ذیل اشاره نمود.