سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد وایرفریم (Wireframe) در ساخت وب سایت چیست ؟

 

وایرفریمینگ یک مرحله اصلی در هر روند ساخت سایت میباشد. در طرح‌های غامض و والا از این‌شیوه برای گزینش قسمت‌های متعدد به کار گیری  میگردد تا مشخص و معلوم شود صفحه های و عنصرها در کجا و با چه هدفی در پیاده سازی به فعالیت فرایند. وایر کادر یا این که طرح اولیه تارنما طرح‌بندی (layout) شیت اینترنت می‌باشد که نشانه می‌دهد طراحی سایت در مشهد  چه موادسازنده رابطی بر روی شیت اساسی و بقیه صفحه های وبسایت وجود خواهند داشت. مقصود وایرفریم ارائه ساختار بصری اساس هست که قرارگیری عناصر متفاوت یک صفحه اینترنت را آرم میدهد. به عبارت دیگر یک طرح کلی از طرح بندی صفحه اینترنت می باشد  رایا پارسکه به فرایند پیاده سازی و توسعه وب سایت امداد می‌نماید. وایرفریم میتواند با به کارگیری از ابزارهای/قابل انعطاف‌افزارهای در دسترس جان دار ساخت خواهد شد و غرض آنها این است که سبب ساز به ایجاد کرد یک تارنما مؤثر شود. 

 

چرا برای پیاده سازی تارنما از وایرفریم به کارگیری میگردد؟

تحت عنوان یک سبک طرز فعالیت شغل می‌نماید

 

یک وایر قاب اصلی ارائه می‌نماید که یاری می‌نماید طراحان پروسه پیاده سازی را آغاز نمایند و تصمیم بگیرند که چه عناصری مایحتاج هست طراحی سایت  و در کجا بایستی آنان قرار بگیرند.

 

کمک به شناسایی بخشها نقص‌ می‌نماید

 

با امداد وایرفریم شناسایی نقاطی که ممکن می‌باشد ساخت اشکالاتی در مرحله آنگاه نمایند وارفته میشود. این مسائل در شرایطی که شناسایی شوند ahrefs  در به عبارتی استارت اصلاح میگردند و تغییرات مورد نیاز برای پیاده سازی فارغ از هرگونه تأخیر ایفا می گردد.

 

صرفه‌جویی در طی

 

وایرفریم ایجاد آن شل می باشد و میتواند در شکل نیاز در طی مجال نادر تغییر تحول یابد. بنابراین وایرفریم‌ها با ارائه یک رایا پارس  فونداسیون سفت سبب ساز صرفه‌جویی در طی می شوند. 

 

عالی می توانند برای مشتری‌ها ایده خویش را ارائه دهند

 

موادتشکیل دهنده رنگ و گرافیک میتوانند مشتریان را گمراه و اعتنا آن ها را از غرض حقیقی وواقعی تارنما به دور نمایند. وایرفریم‌ها ارائه معمولی‌ای از طرح‌بندی طرح اینترنت میباشند و مشمول این موادسازنده نیستند؛ آن ها کمک به برقراری رابطه ایده‌ها به طور یک روش بدیهی و سازمان یافته می‌نمایند که باعث به درک عالی می شود. با ایجاد Wireframe می‌قدرت ایده‌های خویش را به صورت تصویر بر روی صفحه یا این که نرم افزار پیاده کرد و به طور شفاهی و تصویری می‌قدرت رابط کاربری تشکیل داد گردیده را وارفته‌خیس به مشتری خویش نماد بخشید؛ مشتریان همینطور ممکن میباشد پیشنهادات ارزشمندی برای پیاده سازی مؤثرتر ارائه دهند.

 

بیشتر بخوانید: پروسه طراحی وب و تشکیل داد یک تارنما ماهر

 

مزایای وایرفریمینگ

تسهیل و تهیه و تنظیم وا رفته تغییرات نصیب‌های متعدد پیاده سازی

 

همانگونه که در ابتدا بیان شد، تغییرات در یک وایرفریم بسیار سهل و آسان برای طرح یک اینترنت است. آنان خیر صرفا باعث صرفه‌جویی در زمان میگردند همینطور باعث صرفه‌جویی در هزینه‌هایی می گردد که بایستی برای تغییرات در پیاده سازی متحمل شد. 

 

بهبود اکران محتوا

 

محتوا مهم ترین عنصر یک وبسایت و وایرفریم‌هاست که امداد در ارائه محتوا به سیرتکامل‌ای که خوانندگان را جذب می‌نماید و همینطور باعث ارتقا قابلیت خواندن می‌شود. همینطور یاری در آخری کردن فرمتی می شود که کاربرپسند می‌باشد.

 

باعث به ایجاد کرد یک وبسایت کارامد می‌شود

 

این در واقع مفیدترین جنبه وایرفریمینگ است که طراحان می‌توانند سایت‌های مؤثری ساخت و ساز نمایند که می‌تواند به طور کامل هدف ها متبوع آن ها را تحقق بخشد. این برهان خاصی هست که منجر میگردد وایرفریمینگ تحت عنوان یک روش عالی برای ایجاد کرد طرح‌های اینترنت به عمل روند. یکی‌از از دیگر از مزیت‌های بزرگ وایرفریمینگ ارائه یک تصویر نخستین میباشد که قادر است برای آرم دادن به مشتری آیتم به کارگیری قرار گیرد. بنابراین وایرفریم‌ها طراح را برای پیاده‌سازی طرح کلی سردرگم نمی‌نماید، همینطور یک پیش اکران از تارنما پیش از آغاز طرح ارائه می‌نماید. 

 

چه گونه وایرفریم‌ها را بسازیم؟

در ساده‌ترین صورت آن یک وایرفریم صرفا یک دسته از مستطیل‌های کشیده گردیده بر روی قطعه‌ای از صفحه برای علامت دادن محل قرارگیری عنصرها یک برگه است. این بدان معناست که برای شروع نیاز به یک مداد و شیت دارید (همینطور می توانید از یک دستمال سفره، تخته سپید یا این که هر سطح مطلوب دیگری به کار گیری نمائید). به این ترتیب با استعمال از کاغذ و خودکار می‌قدرت طرح‌های دیدنی ایجاد کرد و فارغ از ابزار خاص طرح‌های نخستین قابل قبولی ترسیم کرد. طراحی وب بر روی شیت ممکن است در صدر بی معنا و کهن به لحاظ رسد ولی نسبتاً هر طراح حرفه‌ای این تکنیک را برای شروع به عمل می برد. بدین ترتیب در ابتدایی ترین صورت آن وایرفریم شما ممکن میباشد یک طرح بر روی صفحه گراف باشد. یک ورقه خالی یا این که سپید به شما آزادی جامعی برای پیاده سازی هر چیزی که شما میخواهید می‌دهد. 

طریق دیگر تشکیل داد وایرفریم‌ها میتواند غامض‌خیس ساخت شوند و آن به طور دیجیتالی می‌باشد که می‌اقتدار از ابزارهای خاصی بهره مند شد. اکثری از ابزاهای وایرفریم می‌باشند که اذن می دهند به طور مشترک بر روی یک فایل کار شود؛ تغییرات پیگیری شوند و وایرفریم‌ها به یک مثال نخستین (prototypes) قابل کلیک تبدیل شوند.

جمعاًًًَ با رسم وایرفریم‌ها می‌اقتدار قسمت‌های متفاوت و عنصرها به کار گرفته گردیده را به طور بصری به صورت ظریف نشان بخشید که‌این دستور قادر است کار طراح را آسانتر کند و بدین ترتیب رابطه دربین طراح و مشتری‌ها را دوچندان نماید. کارشناسان وب24 همواره توصیه میکنند که مشتریان پیش از پیشنهاد ساخت سایت به موسسات، طرح مفهومی نخستین از دکوراسیون داده ها خویش را بر روی کاغذ یا این که از روش نرم افزار طراحی نمایند؛ این کار یاری بسیار متعددی به آنها خواهد کرد که بتوانند ایده خویش را رسیدگی کرده و به طور دقیق تر به اجراکننده منتقل نمایند. همینطور در پیاده سازی وایر فریم نکات مختلفی از نگاه تجربیات کاربری، سئو، راحتی مخاطب و مخاطب پسند بودن، سرعت بار گذاری صفحه ها و... باید مدنظر قرار گیرد که طراحان تارنما زبده میتوانند در این باره امداد متعددی به مشتریان بکنند. مرحله پیاده سازی وایر کادر در بسیاری از موسسات، برای مثال وب24 در باطن کمپانی اعمال می شود تا طراح بتواند نکات مختلف را در آن ها رعایت نماید.