سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پروتکل http چیست ؟ پروتکل http چه تفاوتی با پروتکل https دارد ؟

 در این مقاله قصد داریم تا ضمن بازرسی مضمون‌ پروتکل http به کلیه سوال های شما در امر این پروتکل به زبانی ساده پاسخ دهیم.

امروزه، پروتکل‌های اینترنتی به عنوان مهمترین و پرکاربردترین استاندارد جهت تبادل اطلاعات در شبکه‌‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پروتکل های http یکی از جمله مهمترین استانداردهای پر کاربرد تعریف و تمجید شده برای شبکه‌های اینترنتی می‌باشد پس از ایجاد کرد اول وب سایت‌ها توسط متخصصین این حوزه پدید آمد. این استاندارد به ندرت توسعه و گسترش پیدا کرده و کنسرسیوم جهانی وب (W3C) وظیفه پیشرفت و پژوهش بر این پروتکل را برعهده گرفت.

پیش از آنکه یادگرفتن پروتکل http را پیش بگیریم مایحتاج می دانیم تا شما‌را با معنای درست پروتکل آشنا کنیم. به طورکلی پروتکل های شبکه ، به قراردادی گفته میگردد  که قابلیت برقراری ارتباط دربین مرورگر وب‌وب سایت و کاربر را با اوضاع قانون ها گوناگون ایجاد می‌نماید. این برقراری ارتباط به نحوی می‌باشد که هیچ یک از طرفین مشکلی برای شعور مراد یکدیگر ندارند.طراحی سایت  در حالتی که می‌خواهید با مضمون‌ پروتکل شبکه بیشتر آشنا شوید، سفارش میکنیم مجال رسیدگی‌ی مقاله‌ی Protocol پروتکل چیست را از دست ندهید.

مطالعه در مورد پروتکل http

پروتکل HTTP که در زبان فارسی با نام پروتکل انتقال یا لایه انتقال نیز نامیده می گردد، پروتکلی بر مبنای ارتباطات دربین داده در وب است. طرز‌ی فعالیت این پروتکل شبیه به فرصت کارکردن اینترنت طراحی سایت در مشهد در طول ارائه‌ی صفحات وب هست. پروتکل HTTP ، مبتنی برTCP IP است و با استفاده از آن می‌قدرت مورد ها متعددی برای مثال متن، صدا، فیلم، تصاویر را در فضای شبکه انتقال داد.

http مخفف چیست ؟

پروتکل HTTP مختصر شده‌ی عبارت HyperText Transfer Protocol می‌باشد. در صورتی‌که در این زمینه کار داشته باشید، مطمئنا با نام HTTPS  نیز آشنایی دارید. رایا پارسبه لهجه ساده، HTTPS نسخه‌ای پیشرفته‌تر و امن‌تر از HTTP هست. درواقع، تمامی ارتباطاتی که در سطح وب با استعمال از پروتکل https ایفا می‌پذیرند، به صورت کاملاً امن بارگذاری می شوند. بسیاری از مرورگرها مانند کروم و فایرفاکس در حین استفاده از https از آیکون قفل برای علامت دادن امنیت یک ورقه به کار گیری می‌کنند.

سعی پروتکل http چیست ؟

به طورکلی، ساختار پروتکل http ترکیبی از SSL  / TLS و HTTP هست. به بیانی دیگر، زمانیکه شما قصد دارید یک ورقه وب را باز نمائید، تارنما SSL خود را به مرورگر ارسال می‌نماید. ahrefs پس از آن و برای شروع ارتباطی امن، SSL در یک کلید عمومی قرار می‌گیرد. نشانه‌ی برقراری ارتباطی ایمن، نمایش آیکون قفل در نوار آدرس است. در این حالت، کاربر اعتقاد حاصل می‌کند که سرور ( server ) تماما امن و خصوصی می‌باشد و شما با خیال راحت می توانید شغل خود را انجام دهید.

پروتکل http چه تفاوتی با پروتکل https دارد ؟

روال های پروتکل http تقریبا در تمامی موارد، عملکردی شبیه به HTTPS دارد. تفاوت این دو پروتکل از کلمه‌ی Secure یعنی امنیت ناشی میگردد.

کاربرد پروتکل https چیست؟

به دلیل امنیتی که پروتکل HTTPS به وجود می‌آورد، در مکان ‌های متعددی گزینه استفاده قرار میگیرد. از جمله مهم‌ترین مفاد استفاده‌ی این پروتکل عبارتند از:

بانک‌ها

ساخت‌و‌ساز حساب کاربری

ورودکاربری به پورتال‌ها

خریدهای اینترنتی و دکان‌های اینترنتی

ورود به صفحات با اطلاعات سری و اساسی

مزایای پروتکل http چیست ؟

پروتکل اینترنت http با به کارگیری از دیگر پروتکل‌های جانور در اینترنت قابل اجراست.

صفحه ها این پروتکل در حافظه‌ی کامپیوتری و اینترنت ذخیره می گردند. به همین دلیل شما میتوانید به‌سرعت به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

بهبود رتبه و سئو سایت در حاصل جستجو

عدم نمایش هشدارهای امنیتی در صفحه ها ورود

برای مثال معیارهای اساسی و تازه گوگل جهت بهبود رتبه تارنما

رمزگذاری اطلاعات فی مابین کاربران و تارنما

تشخیص بهتر نام و نشان سایت توسط سایر موتورهای جستجو