سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید سرور مناسب چگونه یک سرور مناسب گزینش کنیم؟


ارتقا فرکانس پردازنده [10 ?]سرعت پردازش یک پردازنده به ترازو فرکانس آن بستگی داراست و مشخص و معلوم کننده این می باشد که پردازنده اوامر را با چه سرعتی اجرا می‌کند. هر چه مقدار فرکانس پردازنده بیشتر باشد فرامین بیشتری را قادر است در یک ثانیه اعمال کند. سرعت پردازنده مبنی بر گیگاهرتز (GHZ) اندازه‌گیری می‌گردد. به عنوان نمونه در پردازنده‌های دوهسته‌ای، به ازای ارتقا فرکانس به ترازو 0/2 گیگاهرتز ، حدود 10? باعث افزایش عملکرد پردازشی سرور شود.
Hyper-Threadingاین تکنولوژی با تعریف هسته‌های منطقی پردازش به ازای هر هسته فیزیکی 2 هسته منطقی به سیستم عامل معرفی می‌کند لذا اطلاعات بیشتری به پردازنده نبی می گردد و امرها به صورت تناوبی با یک هسته پردازش می شوند. این تکنولوژی به یک هسته مجزای پردازنده اجازه می‌دهد تا پردازش‌ها را در دو پردازنده مجازی بصورت موازی مدیر کند.
تکنولوژی پردازندهغیروابسته از تمامی فاکتورها، هر نسل از پردازنده با بهبود‌هایی در معماری‌های قبل هم پا می‌باشد تا ضمن پیشرفت در عملکرد طراحی سایت در مشهد  نواقص نسل‌های گذشته را کاهش دهد. این بهبود‌ها با کاهش مکث و ارتقا قدرت عملیاتی در قسمت‌های مختلف پردازش همراه است. لذا نوع معماری و تکنولوژی پردازنده برهان بسیار مهمی در گزینش پردازنده مناسب برای سرور هست.

معرفی و مقایسه SATA و SASانتخاب فی مابین SATA و SAS یکی‌از مهمترین مواردی است که در گزینش سخت افزار یک سرور می‌بایست در لحاظ گرفت. SATA یا Serial ATA مخفف Serial Advanced Technology Attachment است که نسل آجل رابط باس کامپیوتر در مقابل رابط موازی ATA می‌باشد. SAS یا Serial Attached SCSI بسیار سریعتر و اکنون رابط لوکس‌ تر میباشد. به علت اینکه درایوهای SAS میتوانند بسیار سریعتر چرخ داشته باشند (تا 15000 به دور در دقیقه) به نسبت درایو های SATA (عموما سرعتی 7200 دور در دقیقه ای دارند) از سرعتی نسبتاً 2 برابر بیشتر برخوردارند.درایورهای SATA حجم بالاتر و بها مناسب‌تری به نسبت SAS دارند اما با وجود اینکه SATA از نظر هزینه‌ای به صرفه‌تر از SAS میباشد، ولی برای سرورها با وجود اینکه معمولا حجم زیاد موردنیاز نیست، بهتر می باشد از SAS استعمال شود. به صورت مختصر در حالتی‌که بخواهیم جواب سوال \\\" SATA بهتر هست یا SAS ؟\\\" را بدهیم می‌توان اعلام‌کرد SATA برای کامپیوترهای رومیزی و SAS برای سرورها بهترین گزینش می‌باشند. ویژگی بارز درایورهای SATA ظرفیت بالای خیال و خاطر با قیمت‌های اقتصادی و نقطه قوت SAS سرعت بالای آن هست.
معرفی و مقایسه ی SSD و HDDSSD چیست؟SSD از دید کارکرد همان کاری را جاری ساختن می دهد که یک هارد درایو انجام میدهد ولی داده‌ها در قطعات الکترونیکی متصل بهم ذخیره می شوند که حتی پس از قطع شدن برق نیز فایل ها محافظت میشوند.
HDD چیست؟HDD ها درایوهای سنتی مغناطیسی ذخیره‌سازی اطلاعات می باشند. در این نوع دیسک‌ها می‌بایست هدهای خواندن/نوشتن هنگام چرخش برگه‌ی مغناطیسی طراحی سایت به داده‌ها دسترسی داشته باشند.

معیارهای انتخاب دیسکارزشاز دید هزینه SSD ها بسیار گران تر از هارد درایوها می باشند. با توجه به اینکه هارد درایوها از تکنولوژی سابق به کارگیری می‌کنند این تفاوت قیمت برای سال‌های آینده باقی خواهد ماند.
واحد سنجش اطرافبا وجود اینکه SSD ها تا 4 ترابایت هم عرضه شده‌اند اما بسیار معدود و لوکس هستند. معمولا در کامپیوترهای امروزی حافظه‌ای در میان 500 گیگابایت تا 1 ترابایت به کارگیری میشود در حالیکه به علت ارزش بالای SSD این ظرفیت‌ها به میزان 128 گیگابایت نازل شده‌اند.
سرعتدرین قسمت هست که نقش SSD ها پررنگ می‌شود. یک کامپیوتر مجهز به SSD می تواند در کمتر از 1 دقیقه و حتی‌در برخی مواقع چند ثانیه بوت شود. یک هارد درایو نیاز به زمانی داراست تا به چرخش درآمده و به قسمتی چرخش کند که داده در آن ذخیره شده این فرآیند سبب کندی بسیار زیاد هارد درایوها میگردد.
Fragmentationبه علت ماهیت هارد درایوها، این نوع دیسک‌ها هنگام شغل با فولدر‌های حجیم خوب کار می‌کنند. علت این مورد نیز آن می باشد که دیسک در اکنون چرخش با یک سری حرکت پشت سر هم می‌توانند اطلاعات را که در یک راستا قرار دارند بخواند. هنگامیکه هارد درایوها مالامال می‌شوند ممکن است باعث خواهد شد که داده‌های تبارک به صورت تکه تکه در دیسک پخش شوند که این منجر به بروز موردی با نام Fragmentation می‌شود. SSD ها این اختلال را نداشته و به علت اینکه هد فیزیکی را ندارند داده‌ها می‌توانند هرجایی ذخیره شوند بدون اینکه در تلاش SSD تاثیری بگذارند.
استقامتSSD هیچ بخش متحرکی ندارد بدین ترتیب احتمال اینکه داده‌های شما‌را سالم نگهدارد قادر است بیشتر از هارد درایوها باشد زیرا در هارد درایوها به علت ماهیت فیزیکی بودن آن‌ها در هنگام وقوع ضربه با شوک‌‌‌های فیزیکی اشتباهات دشوار افزاری برای آنها پیش بیاید.
در دسترس بودنهارد درایوها بیشتر در دسترس بوده و در سیستم‌های کهن استفاده میشوند اما محبوبیت SSD ها در اکنون ارتقاء روز افزون بوده و در آینده‌ی نزدیک میتوانند به صورت کامل جای هارد درایوها را بگیرند.
اندازه دیسکبه علت اینکه هارد درایوها قطعات مغناطیسی و چرخشی دارا هستند، محدودیتی در کوچکی اندازه‌ای که می‌توان آنان را ساخت وجود دارد در حالیکه SSD ها به علت الکترونیکی بودن می‌توانند در اندازه‌های به نسبت کوچکتری ساخته شوند.
نویزحتی جدیدترین و سریعترین هارد درایوها نیز اندکی نویز ساخت و ساز می‌کنند در حالیکه SSD ها به علت اینکه مکانیکی نیستند در واقع هیچ صدایی تشکیل داد نمی‌کنند.