سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبسایت چیست؟

وبسایت ها و وب، در دنیای امروزه به بخشی جدانشدنی از معاش آدم ها تبدیل شد‌ه‌است. فکر کنید گوگل یا این که یوتیوب و اینستاگرام وجود نداشت، حتما تصور آیند سوای آنان برای هر انسانی دشوار است.

ممکن می باشد برای شما پرسش هایی به وجود آید، که وبسایت چیست طراحی سایت در مشهد و چطور به وجود می آید.

 

چه تفاوتی میان سایت و تارنما وجود داراست؟

وب سایت ها چطور به وجود می‌آیند؟

انواع وبسایت ها

چه بازه زمانی هنگامی برای فعال سازی سایت ما یحتاج میباشد؟

اصطلاحات و مفاهیم نخستین طراحی سایت که می بایست بدانید

از کجا شروع کنیم به خیال خریدن ساخت وب سایت؟

به دنبال نوشته‌ی علمی نکات گفته شده را به طور بدون نقص تفحص می‌کنیم.

1-تارنما چیست؟

تیم از صفحه های در جای خاص گفته می‌شود، که داده ها را در خویش مراقبت می نمایند، و با فراخوانی هر کاغذ داده ها طراحی سایت مرتبط با آن نشان داده می شود.

داده ها آورده شده می‌تواند مشتمل بر: تصویر، متن، ویدیو، و رسانه های متفاوت باشد، در اکثر اوقات موارد داده ها اورده شده به طور ادغام اکران داده میشوند.

کامپیوتر هایی به اسم سرور وجود دارند، که از برقراری رابطه میان آن‌ها وب به وجود میاید، هر یک از کامپیوتر های میتوانند، داده ها یک یا این که تعدادی تارنما را در خویش مراقبت نمایند.

2-چه تفاوتی در بین وبسایت و وبسایت وجود دارااست؟

در اغلب مورد ها واژه و کلمه های نقل شده باهم استعمال می شود؛ چنانچه که واژه سایت(site) در زبان انگلیسی به معنای محل یا این که وضعیت مکانی می باشد

.واژه و کلمه تارنما، به معنای محل صفحات اینترنت است، اگر مراد ما آدرسی در وب باشد عالی میباشد، از کلمه و واژه سایت استفاده کنیم.

در لهجه فارسی در میان کلمه “سایت” و “سایت” هرگاه حرف از وب باشد تفاوتی نیست.

3-تارنما ها چطور به وجود می‌آیند؟

 شاید برای شما پرسش به وجود آید که چه مفاهیم اولیه طراحی سایت وجود دارد؛ هر سایتی که در دنیایی وب ساخته می‌شود، باید نشانی و نامی داشته باشد که با آن دامنه گفته میگردد، و همینطور فضایی برای قرارگیری محتوا که به آن هاست گفته میگردد.

هاست و دامنه را می‌توانید از شرکتهای ارائه دهنده سرویس ها هاستینگ خریداری فرمائید.

با فراخوانی نشانی محتوای باطن آن نشان داده میشود.

لهجه علامت گذاریhtml  شالوده کلیه صفحاتی می باشد که در وب مشاهده میکنید.

به نمونه تحت دقت نمائید:

مرورگر خویش را گشوده و آدرسی را سرچ میکنیم

در شکل اتصال به وب و وجود آن ادرس، کد های html  از سمت سرور به مرورگر ارسال می‌شوند

مرورگر کد های را خوانده و آن را در پوسته صفحه به ما اکران می‌دهد.

به کمک گویش های اپ نویسی زیر سرور می‌توانید ساختاری را پیاده سازی کنید و به کد های html دسترسی داشته باشد، وظیفه اساسی این گویش های نرم‌افزار نویسی به چنگ آوردن داده ها و جابجایی آن به سرور است.

دوست داستنی ترین زبان های نرم افزار نویسی ذیل سرور عبارتند از: پی اچ پی و جاوا اسکریپ

4-اشکال وب سایت ها

کلاً وبسایت ها به دو مجموعه تقسیم می گردند:

سایت های استاتیک

سایت های داینامیک

هر یک از تیم های گفته شده معایب و مزایایی دارد، که در‌پی باهم رسیدگی میکنیم.

وب سایت های استاتیک

به وبسایت هایی ایستا یا این که استاتیک گفته می‌شود، که بعداز پیاده سازی قابلیت و امکان تغییر‌و تحول دوباره و آپ تو دیت شدن ندارند، و در شکل قابلیت و امکان کاری بسیار دشوار و وقت گیر می باشد.

مزایای آن: درصورتی که در توا‌ن گزینه قبولی لهجه نشان گذاری html  را حافظه بگیرید، میتوانید سایت های استاتیک پیاده سازی نمایید.

معایب آن: صاحب کار چنانچه علم کد نویسی بلد نباشد، نمی تواند مطلبی قرار دهد و برای هر تغییر جزئی نیاز به پرداخت هزینه به طراح وبسایت می باشد.

سایت های داینامیک

به تارنما هایی داینامیک گفته میشود، که انعطاف پذیر باشند و قابلیت تغییر و تحول و قرار دادن نوشته توسط عده ای که علم کدنویسی ندارند در آن وجود داشته باشد.

تارنما های داینامیک توسط سیستم های رئیس محتوا(cms) ساخته می شود.

مزایای آن: افرادی که علم اپ نویسی ندارند، هم می‌توانند به راحتی آن را فردی سازی نمایند

معایب آن: با دقت به شل بودن استفاده از آن هرکسی خویش را طراح وبسایت می‌داند، و در اکثر اوقات موارد با ارائه سرویس ها ضعیف جامعه طراحان سایتی که با سیستم رئیس محتوا شغل می نمایند، در نگاه عموم بد می نماید.

5-چه بازه هنگامی برای فعال‌ساز‌ی تارنما مایحتاج است؟

 نمی توان فرصت مشخصی را برای راه‌اندازی یک سایت معین کرد، برای مثال 10 روز، 2 ماه، یا این که بیشتر

تارنما ها با تمرکز به سعی و عملکرد و به خصوص نوع آن و همینطور تیم پیاده سازی ممکن میباشد در زمانه های زمانی متفاوتی ساخته خواهد شد.

از جمله تارنما های شرکتی عموما در دوران زمانی کمتری نسبت به وب سایت های فروشگاهی ساخته می گردند، بزرگترین عامل تیم طراح هستند.

6-اصطلاحات و مفاهیم نخستین ساخت سایت که باید بدانید

مجال مکتب و کلاس اولیه خویش را به خیال بیاورید، برای تلاوت هرجمله باید کلیه حروف الفبا را از “الف” تا”ی” به نیکی فرا می گرفتید و جزو الزامات بود.

برای یادگیری بهتر طراحی وب بایستی با اصطلاحات و مفاهیم نخستین آن آشنا بشید.

دامنه چیست؟

هاست چیست؟

سیستم رئیس محتوا چیست؟

پیرو موردها بالا را به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

دامنه چیست ؟

دامنه به محل و آدرسی در وب گفته میشود، که اطلاعاتی در آن قرار گرفته و با تایپ کردن نشانی آن داده ها نشان داده می شود. دامنه تنها نشان دهنده نشانی یک وبسایت هست و نمی توانید، تعدادی تا تارنما را به یک نشانی صدا زد.

مثلا با جستجوی عبارت مقابل digikala.com فقط فروشگاه آنلاین نشان داده می شود، خیر هیچ سایتی دیگر.

هاست چیست؟

هاست به فضایی گفته می شود، که داخل آن داده ها و سندها نشان داده میشود با تمرکز به نوع کار وبسایت میتوانید هاست خریداری نمایید.

سیستم مدیر محتوا چیست؟

سیستم مدیر محتوا یا این که به عبارتی cms  این امکان را به شما میدهد، که بتوانید وب سایت خویش را مدیریت فرمایید، باطن آن نوشته‌ی‌علمی بگذارید.

در جلسات بعد از آن به طور بی نقص اصطلاحات بالا را پژوهش میکنیم.

7.از کجا شروع کنیم به حافظه به دست آوردن ساخت سایت؟

در‌صورتی‌که به ساخت وب سایت فارغ از کدنویسی عشق دارید، می‌توانید از عصر بدون پول ساخت سایت هپی جدید استارت فرمایید و به راحتی خیال بگیرید وبسایت خویش را طراحی کنید.

جمع بندی

در صورتی می‌خواهید راجع به طراحی وب برنده گردید، تنها یک چیز لازم است تعهد به خاطر گرفتن سعی گردیده درین مجال بدون پول همه داده ها اساسی و کاربردی گفته خواهد شد، با تعهد داشتن و مشاهده جلسات می‌توانید تا حدی متعددی در‌این حوزه موفق باشید.