سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زبان برنامه نویسی PHP

6. PHP

یک   طراحی سایت در مشهد  آیتم مطلوب دیگر برای بسط دهندگان اینترنت، PHP میباشد. 83 درصد از سایت‌ها بر پایه ی این گویش اپ نویسی سمت سرور درست شده‌اند. PHP یک ابزار ضروری بک اند برای غول‌های تکنولوژی مانند فیسبوک، ویکی پدیا و یاهو میباشد. PHP همینطور به جهت نقشی که در سیستم رئیس محتوای WordPress بازی می‌نماید، بسیار دارای شهرت میباشد و این قضیه سبب دسترسی بالای بسط وب سایت نیز گردیده‌است.

PHP میتواند در سیستم های قالب اینترنت به عمل برده خواهد شد و یا این که برای بهبود بازدهی صفحه ها اینترنت HTML مصرف شود. این لهجه اپلیکیشن نویسی همینطور اطلاعات را از روش مقر های داده ای مانند MySQL و PostgreSQL منتقل می‌نماید.

صحیح مثل جاوا اسکریپت، وب سایت‌ها از PHP نیز برای هدف ها مختلف و متنوعی به کار گیری می‌نمایند، از جمله برای عده‌آوری و محاسبه داده‌های نتیجه ها از فرم های مالامال گردیده، تشکیل داد کوکی‌ها و اکران محتوا و تصاویر دینامیک. همینطور PHP نیز مانند جاواسکریپت یک‌سری کادر ورک ارائه می‌نماید مانند Laravel و Drupal که به بسط دهندگان امداد می نماید با سرعت بیشتری نرم افزار‌های خویش را ساخته و آنها‌را حاذق، مقیاس پذیر و امن کنند.

چنانچه میخواهید تحت عنوان یک بسط دهنده اینترنت دورکار عمل فرمایید، PHP زبانی میباشد که کاربرد متعددی برای شما داراست. با بیشتراز 75 میلیون وبسایتی که بر روی وردپرس اعمال می گردند، مدام به گسترش دهندگانی که میتوانند افزونه‌های خاص PHP را ساخته و دستیار فنی باشند نیاز میباشد.

7. Ruby

Ruby نیز لهجه نرم افزار نویسی دیگری میباشد که کاربرد متعددی برای گسترش اینترنت دارااست. به صورت خاص، این گویش اپلیکیشن نویسی تحت عنوان پایه قاب ورک نرم افزار ذیل اینترنت دارای اسم و رسم Ruby on Rails میباشد.

مبتدیان اکثر وقت ها به گویش اپ نویسی Ruby عشق و علاقه دارا‌هستند زیرا به جهت داشتن یک کدام از از صمیم قلب‌ترین و یاری کننده ترین دسته‌های کاربری، آوازه خیر داراست. مجموعه کاربری Ruby حتی یک شعار نانوشته داراست که می‌گوید:” Matz بشر نیکی میباشد. ما هم همچنین”. این شعار جوارح را تشویق می‌نماید تا از اخلاق از صمیم قلب و گرم مدیریت Ruby یعنی Yukihiro Matsumoto الگوبرداری نمایند. علاوه بر مجموعه کاربری فعال و ادغام معمولی ای که دارااست، گویش اپلیکیشن نویسی Ruby همینطور به جهت ارتباطی که با کسب و شغل های تکنولوژیکی گران قدر دارااست، لهجه بسیار خیر و خوبی میباشد. Twitter، Airbnb، Bloomberg، Shopify و شروع‌آپ های بیشمار و متعددی دیگری وجود دارا‌هستند که تمامی تارنما‌های خویش را به نوعی مبنی بر قاب ورک Ruby On Rails ساخته‌اند.

8. C#

C# (سی شارپ خوانده می گردد) هم صحیح مانند C++، گویش نرم‌افزار نویسی با هدف ها همگانی و شی گرا میباشد که مبتنی بر C تاسیس شده است. این لهجه نرم‌افزار نویسی اصولا به وسیله مایکروسافت و تحت عنوان بخشی از کادر ورک .Net آن برای تشکیل داد نرم افزار‌های ذیل ویندوز به وجود آمده میباشد. همان طور که Swift گویش اپلیکیشن نویسی مطلوب برای نرم افزار‌های iOS میباشد، C# نیز لهجه نرم‌افزار‌نویسی پر رنگ‌ای برای ایجاد کرد نرم افزار‌های پلتفرم مایکروسافت میباشد. C# ترکیبی شبیه با لهجه های نرم‌افزار نویسی ذیل اینترنت دیگری داراست که از C مشتق گردیده‌اند، مثل .C++ بدین ترتیب درصورتی که لهجه نرم افزار نویسی دیگری را از خانواده C تا قبل از این آموخته اید، یادگیری این لهجه نرم‌افزار‌نویسی برای شما بی آلایش میباشد.

 

C# فقط برای توسعه و گسترش نرم افزار مایکروسافت به کارگیری نمی شود، بلکه زبانی میباشد که گسترش دهندگان گوشی برای تشکیل داد نرم افزار‌های فی مابین-پلتفرمی در پلتفرم Xamarin از آن استعمال می نمایند. به مکان آن که نرم افزار iOS خویش را به لهجه اپلیکیشن نویسی Swift و نرم افزار اندروید خویش را به گویش جاوا بنویسید و در واقع دو توشه عمل اجرا دهید، می‌توانید یکبار نرم افزار خویش را با به کار گیری از Xamarin و C# نوشته و آن را همزمان به هر دو پلتفرم منتقل نمایید. در پایان، هرکس به گسترش حقیقت مجازی عشق‌مند باشد بایستی یادگیری C# را در راهبرد قرار دهد. C# لهجه اپ نویسی پیشنهادی برای ایجاد کرد بازی‌های ویدئویی سه بعدی و دو بعدی با به کارگیری از موتور بازی دوستداشتنی Unity میباشد که یک سوم شایسته ترین بازی‌های بازار را ایجاد می‌نماید.

9. Rust

لهجه اپ‌نویسی Rust دربین گویش‌های دیگری که در‌این لیست معرفی شد، از عمر کمتری برخوردار‌است البته این به هیچ وجه به آن معنا وجود ندارد که گویش نرم‌افزار‌نویسی ارزشمندی برای یادگیری وجود ندارد. نظرسنجی شرکت Stack Overflow از بسط دهندگان در سال 2018 نشانه میدهد گویش نرم افزار نویسی Rust در سه سال اخیر، دوست داشتنی ترین لهجه اپ نویسی بین گسترش دهندگان بوده میباشد. 78 درصد از گسترش دهندگان میخواهند همچنان از این گویش نرم‌افزار نویسی به کارگیری کنند.

گویش اپلیکیشن نویسی Rust که به وسیله Mozilla Corporation توسعه و گسترش داده شد‌ه‌است نیز مانند C و C++ نخست اپ نویسی سیستم‌های سطح زیر را غرض قرار می دهد. هرچند، این گویش نرم‌افزار نویسی تاکید بیشتری روی سرعت و امنیت داراست. گویش Rust روی تایپ کردن “کد امن” با خودداری از اپلیکیشن ها جهت دسترسی به بخشی از خاطر که دسترسی به آن می‌تواند باعث به خلق غیرمنتظره و مشکلاتی در سیستم خواهد شد، تاکید می‌نماید. مزیت‌های لهجه اپلیکیشن نویسی Rust به سیرتکامل‌ای میباشد که شرکت‌های تکنولوژی والا دیگری مانند Dropbox و Coursera اکنون از این لهجه اپ نویسی به کار گیری می‌نمایند. با اینکه یادگیری فن‌ای این لهجه پاره ای مشقت بار خیس از گویش‌های اپلیکیشن نویسی مبتدی و تازه کار دیگر میباشد، یادگیری آن به رنج که دارااست می ارزد به دلیل آنکه محبوبیت و آوازه این گویش نرم افزار نویسی روز آپ تو دیت در هم اکنون ارتقاء میباشد.

مجال کدنویسی فرا رسیده میباشد. زمانی میخواهید تعیین نمائید چه لهجه نرم افزار نویسی را بیاموزید، بهتر میباشد خویش را به دست مباحث روز و لبه ای نسپارید. شایسته ترین گویش های اپلیکیشن نویسی زیر اینترنت برای یادگیری در سال 2019 احتمالا مشابه به شایسته ترین لهجه های نرم افزار نویسی در سال 2017 و سال 2018 می باشند و این مسئله احتمالا برای یکسری سال آینده نیز ادامه خواهد داشت. با اینکه حوزه نرم‌افزار نویسی کامپیوتر به‌سرعت تغییر‌و تحول می‌نماید، گویش‌های اپلیکیشن نویسی که بالا به آن‌ها پرداختیم، اقتدار و ثبات اکثری دارا‌هستند. با یادگیری یک یا این که یک‌سری لهجه نرم افزار نویسی، خیر صرفا سال جاری رده خیر خواهید داشت بلکه در سالهای آتی نیز این منزلت خوب را مراقبت خواهید کرد.

هنگامی مسافرت خویش در کدنویسی را استارت میکنید، صرفا شما می توانید بگویید شایسته ترین لهجه اپلیکیشن نویسی برای یادگیری چه زبانی میباشد. بر پایه ی علایق و نوع توسعه و گسترش قابل انعطاف افزاری که می‌خواهید اجرا دهید، تعیین نمایید. اینجا میتوانید به صورت خلاصه تجهیزات مختلفی که در خصوص آن‌ها کلام کردیم را ملاحظه کنید:

گسترش اینترنت فرانت اند: جاوا اسکریپت

بسط اینترنت بک اند: جاوا اسکریپت، جاوا، پایتون، PHP، Ruby

توسعه و گسترش گوشی: Swift، جاوا، C#

توسعه و گسترش بازی: C++، C#

نرم افزار های دسکتاپ: جاوا، C++، پایتون

نرم‌افزار نویسی سیستم: C، Rust

خبر خوب این میباشد که تنها یک منش برای یادگیری کدنویسی نیست و هرچه بیشتر به عمق آن بروید بی آلایش خیس می‌گردد. صحیح همان طور که یادگیری لهجه اسپانیایی به شما برای یادگیری گرامر و عبارات گویش فرانسه امداد می‌نماید، یادگیری گویش های اپ نویسی ذیل اینترنت به شما برای ایجاد کرد مبنا و مبنا علم اپ نویسی یاری می‌نماید که منجر میگردد لهجه بعدی را معمولی خیس بیاموزید.

در حالتی‌که متوجه گردید یک گویش نرم‌افزار نویسی برای شما مطلوب وجود ندارد، چیزی را از دست نداده اید شما می توانید آنچه آموخته اید را برای یادگیری لهجه نرم افزار نویسی بعدی استعمال نمایید. برای به کارگیری فعالانه از گروه مهارت های خویش و بهبود مهارت های کدنویسی،بایستی بالاخره از جایی استارت نمائید.