سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرمافزار نویسی شی گرا

3. لهجه‌های نرم‌افزار نویسی شی گرا (Object-oriented Programming Language – OOPs)
این  طراحی سایت در مشهد  الگوی نرم‌افزار نویسی مبتنی بر «اشیاء» میباشد یعنی در آن داده‌ها به صورت فیلدها (نصیب‌ها) و کد به طور منش‌ها میباشد. OOP ها خصوصیت‌های بخش اعظمی مانند مفهومی بودن، کپسوله سازی، یکسری ریختی (یا این که پلی مورفیسم)، وراثت ، کلاس‌ها و شی ها را ارائه میدهند. در اپ نویسی شی گرا، کپسوله سازی قاعده اساسی میباشد چون ضمانت می‌نماید که کدها امن خواهند بود. نرم‌افزار نویسی شی گرا همینطور بر امکان به کار گیری دوباره کد با به کار گیری از مضمون‌ وراثت و تعدادی ریختی تاکید دارااست چون این خصوصیت‌ها سبب ساز به پیاده سازی کد‌ فارغ از تغییر‌و تحول مقدار متعددی از آن می گردد. بیشتر لهجه‌های چندین پارادایمی شی گرا میباشند. برخی از این لهجه‌ها عبارتند از:

جاوا
++C
#C
پایتون (Python)
جاواسکریپت (Javascript)
4. لهجه های اپ نویسی اسکریپت نویسی (Scripting Programming Languages)
همگی لهجه‌های اسکریپت نویسی لهجه ‌های اپلیکیشن نویسی میباشند که به مرحله ترجمه و کامپایل شدن (compilation) نیاز ندارند و بیشتر تعبیر و تفسیر می شوند. دستور کار‌ها برای یک جاری ساختن در یک دور و اطراف خاص نوشته می گردند. این گویش‌ها بیشتر در قابل انعطاف افزارهای ذیل اینترنت، رئیس سیستم، بازی‌ها و پوشه‌های چندرسانه‌ای گزینه به کار گیری قرار میگیرند. همینطور برای تولید افزونه و پلاگین برای اپلیکیشن های جانور از اسکریپت نویسی به کارگیری میشود. بعضا از گویش‌های دوستداشتنی اسکریپت نویسی عبارتند از:

گویش‌های اسکریپت نویسی سمت سرور: Javascript ، PHP و PERL.
گویش‌های اسکریپت نویسی سمت استفاده کننده: Javascript ، AJAX ، Jquery
مدیر سیستم: Shell ، PERL ، Python
رابط لینوکس: BASH
گسترش اینترنت: Ruby
5.نرم افزار نویسی منطقی (Logic Programming)
در‌این‌صورت‌ الگوی نرم‌افزار نویسی تا حد متعددی بر پایه ی منطق قانونی پایدار میباشد. این لهجه به دستگاه نمی گوید که چه‌طور کاری را اجرا دهد البته محدودیت‌هایی را برای کارهایی که بایستی جاری ساختن دهد در لحاظ می گیرد. PROLOG ، ASAP (نرم افزار نویسی تهیه و تنظیم جواب) و Datalog گویش‌ های مهم نرم‌افزار نویسی منطقی می‌باشند که بوسیله آنان قواعدی در قالب کلاس‌ها نوشته میگردند.